Trajno otvoreni Poziv na dostavu projektnih prijava provodit će se u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.; Prioritet 3 „Poslovna konkurentnost“; Investicijski prioritet 3d „Potpora stvaranju kapaciteta MSP-a za uključivanje u proces rasta na regionalnim, nacionalnim i međunarodnim tržištima i inovacijskim procesima“; Specifični cilj 3d2 „Poboljšana inovativnost malih i srednjih poduzetnika“. Svrha ovog Poziva je poticanje novoosnovanih MSP-ova za uspješno lansiranje proizvoda i usluga s potencijalom rasta i izvoza koji su novi na tržištu, s naglaskom na radikalne inovacije i znatno poboljšanje u komercijalizaciji proizvoda i usluga.
Predmet Poziva
Inovativnost novoosnovanih MSP-ova za uvođenje inovacija koje rezultiraju proizvodom ili uslugom koja je novost na tržištu.
Iznos i intenzitet potpore
Ukupan iznos bespovratnih sredstava za dodjelu kroz ovaj Poziv iznosi 150 milijuna kuna. Najniža vrijednost potpore po pojedinom projektu iznosi 150.000 kn, dok najviša vrijednost potpore iznosi 1.400.000 kuna. Intenzitet potpore iznosi najviše 85% od ukupnih prihvatljivih troškova projekta.
Prihvatljivi prijavitelji
Mikro, mali i srednji poduzetnici osnovani najviše 36 mjeseci prije dana predaje projekta.
Aktivnosti i prihvatljivi troškovi
Prihvatljive su one aktivnosti namijenjene razvoju inovacija koje trebaju rezultirati lansiranjem na tržište proizvoda koji su novost na tržištu uzevši u obzir samo tržište (radi li se o radikalnoj inovaciji ili znatnom poboljšanju). Projekti koji nemaju za cilj lansiranje gotovog proizvoda ili usluge na tržište nisu prihvatljivi, a mogu biti materijalni i nematerijalni. Projektom će se financirati sljedeće prihvatljive aktivnosti:
1. Prilagodba razvijenog proizvoda/usluge zahtjevima tržišta (navedena aktivnost ne može se provoditi samostalno, nego zajedno s aktivnosti Priprema lansiranja proizvoda/usluge).
Može obuhvaćati sljedeće:a. Prilagodba razvijenog i demonstriranog u operativnom okruženju proizvoda/usluge zahtjevima tržišta, uključujući testiranje i ugradnju testnih rezultata u završni proizvod/uslugu te optimizaciju,
b. Prijenos tržišno primjenjivih tehnoloških rješenja, znanja i iskustava (transfer znanja i tehnologije) uključujući povezane savjetodavne usluge i osposobljavanje djelatnika,
c. Revizija Studije izvedivosti,
d. Dizajn proizvoda s ciljem prilagodbe proizvoda,
e. Zaštita i upravljanje predmetnim intelektualnim vlasništvom, uključujući prijave za priznanje prava i provođenje postupka za priznanje prava intelektualnog vlasništva i izradu strateškog plana zaštite i upravljanja intelektualnim vlasništvom.
2. Priprema lansiranja proizvoda/usluge. Može obuhvaćati sljedeće:
a. Izrada marketinškog plana i revizija poslovnog i marketinškog plana,
b. Istraživanje i testiranje tržišta za inovaciju,
c. Verifikacija analize tržišta i/ili tržišne potrebe,
d. Testiranje proizvoda s potencijalnim kupcima,
e. Priprema proizvodnje i ulaganje u probnu proizvodnju, nulta serija,
f. Operativne marketinške aktivnosti izravno vezane uz komercijalizaciju rezultata istraživanja i lansiranje proizvoda/usluge na tržište,
g. Pripreme za sljedeći ciklus investiranja i privlačenje dodatnih sredstava financiranja.
Rok podnošenja projektnog prijedloga
U elektroničkom obliku kroz sustav eFondovi od 15. veljače 2019. g. u 11:00:00 sati do 29. lipnja 2020. g. u 11:00:00 sati.
Tekst je pisan na temelju informacija sa stranice eFondovi.